Prieskum
- poskytovanie služby prístupu k internetu
NARIADENIE
EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2015/2120 z 25. novembra 2015, ktorým
sa ustanovujú opatrenia týkajúce sa prístupu k otvorenému internetu a
ktorým sa mení smernica 2002/22/ES o univerzálnej službe a právach
koncových užívateľov týkajúcich sa elektronických komunikačných sietí a
služieb a nariadenie (EÚ) č. 531/2012 o roamingu vo verejných mobilných
komunikačných sieťach v rámci Únie (ďalej len „nariadenie“), (http://eurlex.europa.eu/legalcontent/SK/TXT/HTML/?uri=CELEX:32015R2120&from=SK), zavádza hlavné princípy otvoreného Internetu a sieťovej neutrality do európskej legislatívy:
• Rovnaké a nediskriminačné zaobchádzanie s prevádzkou internetovej siete.
• Práva všetkých koncových užívateľov distribuovať a pristupovať k informáciám a obsahu podľa vlastného výberu.
•
Primerané riadenie prevádzky siete poskytovateľov služieb prístupu k
internetu je prípustné len v obmedzenom špecifikovanom počte prípadov a
nesmie sa zakladať na komerčných dôvodoch.
•
Poskytovatelia služby prístupu k internetu nesmú blokovať alebo
obmedzovať prevádzku siete (alebo určité kategórie prevádzky) okrem
presne vymedzených prípadov.
•
Okrem poskytovania služby prístupu k internetu, poskytovatelia môžu
ponúkať služby, ktoré musia byť zasielané optimalizovaným spôsobom, aby
splnili určité špecifické požiadavky (tzv. špecializované služby ako sú
IPTV alebo VoIP), za predpokladu, že tieto špecializované služby nemajú
negatívny vplyv na dostupnosť alebo všeobecnú kvalitu služieb prístupu
k internetu.
•
Obchodné praktiky poskytovateľov služby prístupu k internetu sú
predmetom monitorovania, dohľadu a kontroly, najmä pokiaľ ide o tzv.
„balíčkové online služby“.
• Poskytovatelia služby prístupu k internetu podliehajú novým, prísnejším povinnostiam v oblasti transparentnosti.Za
účelom monitorovania dodržiavania povinností nariadenia Úrad pre
reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb (ďalej len
úrad) vykonáva tento prieskum určený koncovým užívateľom služby
prístupu k internetu formou elektronického dotazníka.
Úrad
upozorňuje, že odpovede na otázky dotazníka nie sú podnetom na začatie
konania úradu vo veci. Ak účastník, ktorý vyplnil tento dotazník žiada,
aby úrad v konkrétnej veci konal, je potrebné, aby podal na úrad
osobitný podnet.
Formulár
na Prieskum - poskytovanie služby prístupu k internetu
Správca systému
Vecný obsah: Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb (RÚ) e-mailový kontakt: NN@teleoff.gov.sk
Technické zabezpečenie: VÚS, administrator contact